Nytt i skivsamlingen

Sakta men säkert växer samlingen av skivor... det blir några inköp då och då när man känner att man har råd, har hittat skivor som man tycker är sjävklara i en bra samling, som kommer hålla genom tiderna, och/eller betyda något för en längre fram och kanske framkalla fina minnen. Musik definierar delar av livet liksom.

De två nyaste tillskotten fick följa med en hel del i bl a bilen och stugan i sommar eftersom jag inte tog med några skivor hem för sommarlovet, och utan musik kan man ju inte vara!!

Fleetwood Mac - Tusk

Den senaste tiden har jag lyssnat väldigt mycket på Fleetwood Mac, så jag tyckte att jag borde äga en skiva med dem. Jag gillar deras komp väldigt mycket, och så är deras historia intressant. Låtarna är oftast väldigt popiga och enkla, men bakom texterna finns en massa drama och skandaler. En av mina absoluta favoritlåtar är just Tusk, som byggs upp successivt och har en väldigt mäktig energi. Den spelades in på en stadion med ett stort marching band med ett 100-tal musiker. 

Jimi Hendrix Experience – Experience Hendrix

Tja... det behövs väl inte sägas så mycket?! Han är världens mest kända gitarrist, en legend, och helt enkelt grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0