Tryde Nostalgimuseum

11 juli,

En av mina få lediga dagar i sommar hade jag turen att Fia-fikon var i stan och vi bestämde oss för att åka till Nostalgimuseet i Tryde utanför Tomelilla. Det känns lite som att komma till en galen samlare. Det finns både uppbyggda miljöer och bara hyllmeter efter hyllmeter av alla möjliga prylar från främst 50- och 60-tal. Även en inbiten retrofantast som jag blev trött på det i slutet.

Fikonet

Min fina Fia

Skönhetssalong

Torkhuvar, papiljotter, handväskor m.m.

Mini drive-in

En amerikansk liten stad i miniatyr.

Köksmiljö

Ett 50-talskök med en läskig stel hemmafru i. Dockorna kunde man varit utan, de var riktigt creepy.

Fina reklamskyltar

Fina reklamskyltar.

Låtsas-affär

En liten låtsasaffär.

Kex-i-kex

Alla går till konsum

Gilla konsum!

Racy car

En massa gamla bilar fanns det, mer eller mindre flashiga.

Fin filmprojektor

En gammal filmprojektor.

När vi kollat igenom alla rum tog vi en liten fika i cafeet. De hade inte så mycket att välja på, men det var billigt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0