Grönt häng i fönstret

Jag tror jag löper betydligt större risk att bli 'crazy plant lady' än 'crazy cat lady'! Går nästan och pratar med mina växter nu, och kollar typ varannan minut så att de har tillräckligt med vatten, eller om de har växt någon millimeter till... Men som vi pratat om i växtfysiologin i skolan, så är det ju bra att hålla sig nära dem så att man skapar lite utbyte av CO2 och O2!
 
 Svampgurkan
Svampgurksplantan har fått flytta upp på hängplats och börjar snart vira sig kring gardinstången. Fint tycker jag!

 Hängskott
Tillverkade en hängvas, och satte mina skott att skapa rötter i den (vet inte vad växten heter, men den växer som attan, så man kan ta skott hela tiden för att den ska buska till sig lite mer).
 
Hängfönstret
Drömmer om ett fönster (eller flera) som är nästan fyllt av grönt som en liten djungel i fönsterkarmen. 
 
Well, toodeloo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0