Julstök i Hagestad

När man kommer hem så här till jul så väntar man sig att finna en helstressad mamma, som tycker att det är alldeles för många julförberedelser kvar att fixa med, och låter dig inte få en lugn stund. Vissa saker är roliga att hjälpa till med (som pyntning), och andra mindre kul (som städning och strykning av alla juldukar). Tisdagen tilläts jag faktiskt vila ganska mycket efter att ha kommit hem ca 8.30 och knappt sovit en blund på hela natten på tåget. Undantaget blev en tur in till stan för tandläkarbesök och de sista julklappsinköpen. Lillejulafton var däremot full av förberedelser hela dagen! 

Snön som föll ymnigt under tisdagen och då täckte alla fält, var på onsdagen till hälften bortsmält... Det blev i alla fall en ganska vit jul!

Här är sillsalladen på gång!

Pappa sköter kokningen av skinkan som sig bör.

Att arrangera risen blev min avdelning.

Matrummet har blivit fint med stora julduken på

Jag kunde fly undan till mitt rum ett tag och passa på att lyssna på Bowie på vinyl. Ljudet på vinylskivor är nåt visst alltså! Musiken känns mer på riktigt och mer äkta på något sätt.

Jag pyntade en minigran att ha på mitt rum och tänkte: nu ska jag ha en riktigt 'tacky' gran med färgad ljusslinga, en massa glitter och alla kulor jag kan hitta så att man inte ser granen längre, men den blev ju ganska fin och glammig istället! Jag kanske helt enkelt inte har 'tacky' i mig...

Sedan var det dags för att klä den riktiga granen, som i år hade en ganska markant midja, och var lite klen.

Kvällen innebär alltid julklappsinslagning och rimning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0