Internet is back! Halleluja!

Hej på dig, le blog!


Nu är äntligen nytt modem fixat, så j*vla skönt! Sedan jul har det varit samma visa varje dag: omstart - 10 min uppkoppling för superviktiga bankärenden och sånt - uppkoppling borta - lika bra att skita i det tills något jätteviktigt dyker upp igen - omstart - 10 min... Jag är så nöjd att det faktiskt var modemet som det var fel på också, för jag är inte precis någon teknisk expert, men efter lite läsande på nätet, inlärning av nya ord och kontakt med kundsupport gjorde jag den kvalificerade gissningen att vi behövde ett nytt modem. Yey! Im da superwoman!!

Så nu kan jag börja posta lite här igen. Inte för att det hände så värst ofta förut, men nu finns i alla fall möjligheten igen. Möjligheter är bra, fast om det finns för många blir det lätt paralyserat tillstånd, och så händer inget alls. Möjligheten att titta på svt play är jag i alla fall glad för! Har hela fem avsnitt att kolla ikapp på Antikrundan ju... ett av mina topp-program über alles!!

Annars är det Sociologi som läses nu och leder mig till nya livsperspektiv och dystra framtidsprofetior, så för att väga upp lite läser jag Europeisk arkitekturhistoria som kvällskurs för att fortfarande kunna se det vackra i världen.

På arkitekturföreläsningarna får man titta på diabilder på vackra byggnader i två timmar i sträck, som
Palladio-villor till exempel. It's like heaven, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0