Ekologisk grönsakslåda

Lite då och då beställer jag en grönsakslåda från Mossagården. Himla trevlig grej tycker jag! Man får en blandning av fräscha ekologiska grönsaker efter säsong, och vet inte i förväg vad som ska komma. Det tycker jag är lite spännande! Om man väljer en liten låda brukar det vara ungefär fem sorter, och det följer med ett receptblad så att man kan få lite tips om det är någon råvara man inte brukar använda, eller bara få lite allmän inspiration. 
 
Grönsakslåda_maj
 
Grönsakslåda_innehåll
Det här fanns i lådan i maj till exempel. Härligt våriga primörer! Sallad, sparris, rödbetor, ramslök, gräslök och palsternackor.
 
Grönsakslåda_sallad
 
Grönsakslåda_sparris
 
Man behöver beställa senast söndag för att få en låda veckan efter, och i Lund levereras lådorna ut på torsdagar. Det finns några olika leveransställen att välja på, och mitt närmaste ligger bara någon gata bort, så det är inte så krångligt. Ett leveransställe är Alnarp (Tornhuset) också, om man skulle vilja ha grönsaker direkt till skolan. Kan vara något att tänka på i projekttider framåt våren, när man kanske nästan bosätter sig där ute, hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0